Project Description

3D game character. Power armor suit for online mobile game

The work of 2014. 3D game Player Character for a mobile online game. Power Armor Suit 3d model by client’s sketches. High polygonal sculpting in Zbrush, retopology, texturing in Photoshop with DDO (Quixel Suite). Base rigging done with Mixamo automatic online rigging tool, later the rig was corrected manually in 3ds Max for better mesh deformations when animated.

Inward the Suit fits the Base Male 3D Character in a casual clothes to be able to remove a parts of Armor Suit. 3D meshes of the Power Armor and Base Character has a one skeleton and similar topology to avoid the intersection of meshes when animated.

Textures 4096 px: Diffuse Map, Normal Bump, Specular Map, Gloss Map.

Also was done female version of the Power armor Suit and Base character.

Preview images rendered in 3DO (Quixel Suite real-time viewer)

Работа 2014 года. Игровой персонаж для мобильной онлайн игры. Костюм силовой брони по эскизам заказчика. Высоко полигональный скульптинг в Zbrush, ретопология, Текстурирование в Photoshop с использованием DDO (Quixel Suite). Базовый риг был сделан с помошью авто-риггера — онлайн инструмента от Mixamo. Позже Риг дорабатывался вручную в 3DS Max для лучшей деформации меша при анимации.

Внутрь Броне-костюма помещается Базовый мужской персонаж в обычной одежде Сделанно это было для возможности снимать части брони с персонажа. 3D модели Брони и Базового персонажа имеют один скелет и схожую топологию что бы избежать пересечения мешей во время анимации.

Так же были сделаны женский вариант Силовой брони и базового персонажа.