Bear skull 3d model. I done high polygon 3d model of the Brown Bear Skull. Since the last publication i added details on the surface. Working with Zbrush layers. I added 4 Zbrush Layers on the skull and lower jaw, each layer gets one type of surface details – Noise, Cracks, Dots and Wrinkles. All layers together give the effect shown in the images below, but each of them can be turned off or reduce the power of his “transparency”.
Used the alpha brushes with “DragRect”, as well as alpha maps in the Noise Maker plugin.
Череп медведя 3d модель. Закончил работу над высоко полигональной 3d моделью черепа медведя. Со времени предыдущей публикации добавил фактуру на поверхности. Для удобства работал со слоями, добавил 4 Zbrush Layers на череп и нижнюю челюсть, на каждом слое свой тип структуры поверхности – Шум (Noise), Трещины (Cracks), Точки (Dots) и Складки (Wrinkles). Все вместе слои дают эффект показанный ниже на изображениях, но каждый из них можно отключить или уменьшить силу его влияния “прозрачность”.
Для нанесения фактуры на модель использовал альфа кисти с типом Stroke “DragRect”, а так же альфа-карты в плагине Noise Maker с переносом на модель.